Monet ravintoloitsijat ja muiden liikkeiden vastaavat joutuvat aina välillä miettimään niitä tehtäviä, mitä olisi tehtävissä, jotta asiakkaita saataisiin lisää liiketilan sisäpuolelle. Varsinkin sellaiset liikkeet, joiden päätoiminta ei tule verkkokaupasta, joutuvat aina välillä oikeasti mietimään niitä keinoja, joilla saisi sen kiireisen asiakkaan huomion ja yksi sellainen vaihtoehto ovat tuuliukot – kyllä, tuuliukot – mitä ne on? Miten tuuliukko voisi auttaa omaa yritystäsi pysäyttämään asiakkaan teillä käymään?
Muutenkin, koska viimeksi olet miettinyt jotain uutta tapahtumaa piristämään asiakkaitasi, ja lähialueen asukkaita, ja yrittäjiä? Viimeiset vuodet ovat olleet vaikeita, eikä tilanne nytkään ole mitenkään järisyttävän mahtava – mutta ehkä juuri siksi, joku kiva paikallisten yrittäjien järkkäämä pikkuinen markkinatapahtuma olisi aiheellinen? Sinne voisi samalla tulla asiakkaat omatoimiseen takakonttikirppiikseen- jos sillä vain ei ole haittaa teidän omalle liiketoiminnnalle…
Tuuliukko huomataan
Ilmatäytteinen tuubi on saatavilla haluamiesi mittojen mukaan. Mahdollisuuksia tämän tuotteen valmistamisessa on monia: joko monivärisenä yrityksen visuaalista ilmettä noudattaen tai vaihtoehtoisesti yksivärisenä, jolloin tuotteen pintaan kiinnitetään tarranauhat joiden avulla voit lisätä tuotteen pintaan erilliset mainoslakanat.
Lohjallakin näitä tuuliukkoja on näkynyt niin ravintoloiden kuin mm. huoltamoiden markkinointitempauksissa.
Tuuliukot ovat värikkäitä ja nimenomaan niiden liikkeet tuulen mukana herättävät huomiota niin nuorissa kuin vanhemmissakin ohikulkijoissa, ja koska ne ovat varsin kookkaat, näkyvät ne pitkänkin matkan päästä, joten ohiajavien autojenkin kuskit ja matkustajat kyllä ne huomaavat.
Tuuliukkoa sanotaan myös winddanceriksi koska se tanssii ilmavirrassa
Ilmalla täytettävät, tuulessa huojuvat wind dancerit ovat moderneja ja näyttäviä huomionkerääjiä. Mikäli mietit mahdollisimman suurta, mutta käytännöllistä mainoselementtiä ulkotiloihin, on wind dancer täydellinen ratkaisu. Tuulessa huojuvat, hauskat hahmot tuovat brändisi viestin esille uudella tavalla ja keräävät potentiaalisten asiakkaidesi huomion niin yleisö- ja asiakastapahtumissa kuin yrityksesi messu- tai myyntipisteellä. Wind dancerit sopivat lähes mihin tahansa tilaisuuteen ja yrityksesi painatuksella varusteltuna ne tuovat äärimmäisen hyvin brändiäsi esille.
Tottakai tapahtumat tarvitsevat sitten muutakin, kuten vaihtoehtoja:
- paikallinen kuuluisuus juontamaan
- jotain erikoista paikanpäälle mitä ei paikkakunnalla paljon näe
- mahdollisuus tehdä jotain, tai maistaa jotain
- erikoistarjoukset
- arvonta
- kilpailu
- mukaan osallistuvien yritysten oma leikkimielinen kilpailu – kisakatsomo
Asiakkaan saaminen omaan liiketilaan voi joskus olla vaikeata, mutta toisaalta hyvin suunniteltu tapahtuma voi tuoda pitkäaikaisia positiivisia vaikutuksia, ja jos tapahtuman tekee kunnolla muiden paikallisten yrittäjien kanssa, on mahdollista luoda todellinen, paikallisen yhteisön oma tapahtuma -ja jos et itse ehdi tehdä kaikkea, Kettu Markkinointi voi auttaa – varsinkin Lohjan, Vihdin ja Kirkkonummen alueilla tapahtuvissa markkinointitempauksissa.
Iloa elämään, aktiivisuutta yrityksen markkinointiin – lähtökohtana tuuliukot, niin eikös niiden ympärille saada kehiteltyä jo vaikka mitä?
Suunnittele ennen toteutusta
Monet tapahtumat ovat helppoja toteuttaa, mutta jos oikeasti haluat tietää, miten myyntitapahtumasi menestyi, suunittele se etukäteen ja aseta sille tavoitteet – tavoitteet voivat olla suoraan myyntieuroja, kilpailuvastauksia, tai jotain muuta – yleensä jokaisessa tapahtumassa tulisi olla jonkinlainen vetonaula, ja jos teitä on useampi yritys ja yrittäjä yhdessä tekemässä tapahtumaa, eivät kustannuksetkaan nouse kovin suuriksi – vaikka sitten tilaisitkin useammin tuuliukon herättämään huomiota.
Suunnittelemalla pystyt tapahtuman jälkeen sitten analysoimaan, missä onnistuit, ja mitä pitää seuraavalla kerralla parantaa. Tapahtumaan liittyy sitä edeltävä tiedottaminen ja mahdollisesti mainokset, kuin myös tapahtuman aikainen tiedottaminen ja mainonta – eivätkä ne hommat siihen jää, kun tapahtumankin jälkeen pitää olla yhteyksissä tapahtumassa käyneisiin tavalla tai toisella – ja kenties jollekin tapahtumavieraalla pääset vielä ilmoittamaan ilouutisen arvontavoitosta. Eikä niiden arvontovoittojent tarvitse olla kovin arvokkaita – jo tavalliset käyttöesineet ja kahvipaketit sopivat loistavasti, mikäli ne vain liittyvät omaan toimintaanne.
Eikä sitten muuta kuin suunnittelemaan.